Меню

Чуждите търговски вериги в напредвара с реклами и PR статии. Все по-малко хора се хващат на въдицата

18.09.2020 г.
3629
Чуждите търговски вериги у нас са буквално в луда напредвара със серии от реклами и PR статии, които целят да убедят масовия потребител, че хранителните продукти продавани там са с добро качество. Кампаниите се засилиха още повече след началото на пандемията от Covid19, която научи много хора да пазаруват онлайн, главно от български производители, местни ферми или био фермерски пазари.

Все по-малко хора се хващат на въдицата на маркетинговите и рекламни трикове на чуждите търговски вериги, които продължават да наливат милиони левове в реклама - както в конвенционалните медии, така и в онлайн сайтове и социалните мрежи.

Има обаче една поговорка, която гласи:

"Веднъж загубиш ли доверието на българина, после е много трудно да го спечелиш отново."


Освен това, на фона на Covid19, хиляди хора се обърнаха към селата си и започнаха да имат свои собствени градини и да отглеждат зеленчуци и плодове. Това е масов процес, който много силно се засили на фона на пандемията от коронавирус.

Борбата на чуждите търговски вериги се концентрира главно в големите градове, където хората преминават към редовни онлайн поръчки на храни от български и местни производители. Паралелно с това, заради корпуцията в БАБХ и свързаните институции, собственици на онлайн магазини - в т.ч. - земеделци, фермери, търговци, производители, сигнализират, че се увеличават тенденциозните проверки срещу тях от страна на властите.

Българските потребители обаче, които имат минимално ниво на различаване и осъзнатост - не могат да бъдат излъгани с евтини рекламни трикове и да им бъде пробутана вносна продукция със съмнително качество. А потвърждението за това, е именно страхът на чуждите търговски вериги от отлива на клиенти, спадналите обороти и засилената антикризисна реклама. Всъщност рекламата тръби за проверки и сертификати, а е ясно, че властите, най-вече в лицето на БАБХ - си затварят очите по отношение на проверки за качество във вносната продукция. 

Именно заради това, тази година бяха установени вносни дини с огромни количества нитрати, но и с остатчни нива на опасният пестицид  "1.3-Dichloropropene", както и вносен пипер с голямо количество пестициди, вкл. и забраненият ДДТ.  По отношение на един от най-продаваните аграрни продукти в чуждите търговски вериги - т.нар. "пластмасови ябълки" - иначе хубаво изглеждащи, едри и лъскави, експерти алармират за поредна година, че освен , че съсипват родното овощарство, то в Италия и Полша, откъдето се внасят, градините с ябълки се пръскат с химикали между 14 и 20 пъти в сезон.

Вижте още: Италианска афера с чуждите търговски вериги в България, съсипва родния пазар на ябълки.

Коментари 0

За да коментирате, е нужно да влезете