Меню

Повече пари за реклама на българско вино през 2020 г. в държави извън ЕС

20.01.2020 г.
8093
През тази година българските производители и търговци на вино ще получат по-високо финансиране, за да рекламират виното си в чужбина. Вместо 50% безвъзмездна помощ, както през 2019 г., през настоящата година при представянето на вина зад граница, винарите ще получават още 30% национално съфинансиране по мярка „Популяризиране в трети държави“ от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор 2019 – 2023 г., съобщават от Държавен фонд Земеделие.

Увеличава се и годишният бюджет по мярката. За 2020 г. са предвидени близо 6,3 млн. лв.  – близо 4 млн. лв. (3 911 600 лв.) европейско и над 2,3 млн. лв. (2 346 960 лв.) национално съфинансиране. За сравнение, през 2018 г. по мярката са били разпределени общо 4,69 млн. лв.

Първият прием по мярката за 2020 г. ще бъде отворен от 17 февруари до 6 март 2020 г. По нея се промотират вина със защитено наименование за произход (ЗНП), защитено географско указание (ЗГУ) и сортови вина без ЗНП/ЗГУ.

В случай че кандидатите изберат да популяризират търговски марки и сортови вина без ЗНП/ЗГУ, те ще имат право единствено на финансиране от Европейския съюз в размер до 50 % от стойността на промоционалните им проекти. Ако кандидатите промотират само вина със ЗНП или ЗГУ без техните търговски марки, ще могат да получат до 50 % европейско финансиране и до 30 % национално съфинансиране.

От мярката могат да се възползват търговски дружества, чиито приходи от лозаро-винарска дейност през последните 2 години надвишават 50% от общите им приходи. За подпомагане имат право да кандидатстват още организации на производители на лозаро-винарски продукти, асоциации на организации на производители на лозаро-винарски продукти, междупрофесионални организации по Закона за виното и спиртните напитки, държавни органи и институции, чиято дейност е свързана с насърчаване на бизнеса, както и професионални организации, работещи основно в лозаро-винарския сектор.
 

Срокът за изпълнение на промоционалните проекти е от 1 до 3 години от датата на сключване на договора с ДФ „Земеделие“. Максималната стойност на едно проектно предложение за търговските дружества е до 1 млн. лв. Проектите на останалите допустими кандидати могат да достигат до 4 млн. лв.

 
По мярката „Популяризиране в трети държави“ бенефициентите имат право да заявят финансиране за дейности, насочени към Китай, Япония, Хонг Конг, Тайван, Сингапур, Виетнам, Тайланд, Малайзия, Алжир, Русия, Беларус, САЩ, Канада, Мексико и Бразилия.

© 2020 Агро Клуб - Selo.bg
 

    лозарска програма
    27.11.2019 г.
    20386
    Въвеждат промени в мерките на Лозаро-винарската програма 2019-2023
    Предстоят промени в прилагането на мерките по Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор (НППЛВС). Освен промени в настоящите мерки на Програмата, в новия програмен период се предвижда и...
    Виж повече
    вино
    25.11.2019 г.
    27635
    Франция е най-големият износител на вино от ЕС, Италия - топ производител
    Продажбите на вино в Европейския съюз през 2018 г. (включително пенливо вино, ликьорни вина и гроздова мъст) е около 15 милиарда литра. Това сочат последните данни на Евростат.  Най-големите производители...
    Виж повече
    вино
    03.10.2019 г.
    72519
    Красимир Коев: Винарите да усвояват по-активно парите за реклама на вино! (ИНТЕРВЮ)
    10 млн. евро е бюджетът, с който може да се рекламира българското вино в чужбина. Възможност за това дава мярката Промоции в трети страни от Националната лозаро-винарска програма, като субсидирането е 80%, а...
    Виж повече