Меню

Идва краят на селскостопанските изложения. Компаниите избират дигиталния маркетинг

Пандемията от Covid19 ускори процесите за трансформация на комуникацията в аграрния сектор в целия свят. Освен преминаването към онлайн услуги, дигитален трансфер на данни и документи, както и цифровизирана администрация, то рекламата и маректинга също навлизат в нов етап на развитие.

Ускорената и динамична ситуация в условията на пандемия накара дори и най-консервативните компании да обърнат поглед към по-ефективните методи за комуникация с фермерите, за сметка на инерцията по традиционните селскостопански изложения, които костват големи средства, време и разбалансиране на оперативната търговска дейност на голяма част от фирмите, и в крайна сметка достигат до сравнително ограничен кръг от потребители за кратко време.

На фона на изброените причини идва новината, че след като гигантите в агротехниката AGCO (Massey Ferguson, Fendt, Valtra, Challenger, Laverda, GSI и др) и John Deere се осмелиха първи още през изминалата година да се откажат от най-големите селскостопански изложения, то сега европейската група SDF, която произвежда брандовете Deutz Fahr, Same, Lamborghini, Gregoire и Hurlimann, обяви официално, че няма да участва в изложенията Agritechnica 2021 - планувано за Ноември 2021 в Германия, както и няма да участва в най-голямото италианско изложение - EIMA 2021, макар самата група да е базирана в Италия!

Това решение е взето след задълбочен анализ на пандемичната ситуация в Европа; въпреки мерките за контрол и ваксинационната кампания в световен мащаб, бъдещият сценарий с Covid19 е много несигурен. SDF даде приоритет на безопасността на своите служители, дилъри и клиенти от началото на пандемията през 2020 г.

 „Изправени сме пред нова ера в бизнес отношенията, при която новите технологии ни дават възможност да влезем в пряк контакт с клиенти, преодоляващи физически разстояния." заяви Масимилиано Триподи, изпълнителен директор на SDF за маркетинг и комуникации.

SDF заявиха, че ще продължат да инвестират силно в цифрова и маркетингова комуникация, за да демонстрира нови продукти и услуги и да взаимодейства със своите клиенти и всички заинтересовани страни в селското стопанство през цялата година.

За разлика от натиска върху компании като Claas и Amazone непременно да подкрепят организираното от DLG изложение Agritechnica в Хановер, Германия, италианците от SDF са категорични, че преминават към дигитална комуникация и ще насощат разходите си за реклама в сферата на дигиталния маркетинг. Освен с грижа за здравето към своите служители и клиенти, от SDF посочват, че за разлика от селскостопанските изложения, дигиталния маркетинг им позволява по-висока ефективност, достигане до потребителите през цялата година, както и ефективно измерване на резултатите.

Дигиталния маркетинг в днешно време включва преди всичко управление на рекламни кампании в социалните мрежки, вкл. Facebook, Instagram, YouTube, както и създаване на качествена видео продукция и графично съдържание за тях.

През следващите години начинът на представяне на новите серии мапини в сферата на агротехниката ще бъде концентриран в няколко нови формата - един с полеви презентации само пред аграрни журналисти, и друг - с организиране на презентации пред клиенти при дилърите по места.

След пандемията от коронавирус - Covid19, дори селскостопанските изложения да бъдат възстановени, то участието в тях ще е много по-слабо не само като площи, но и като тежест, защото дигиталните комуникации са доказано по-ефективни, а в големите корпорации и заводи, производители на агротехника - знаят това вече отлично.

източник: © 2021 Агросалон БГ