Търсене

Защо фалира първия онлайн магазин за фермерски продукти?

Като част от днешното общество все повече се замислямe върху въпроса какво точно представлява храната, която ни се предлага в големите лъскави хипер и супермаркети? Отрупаните щандове с плодове и зеленчуци, които за жалост дори не са виждали слънчеви лъчи или млечните продукти, чието съдържание прилича на менделеева таблица. Това ли е ползата от “модерното” и “технологично” производство?

Приемаме храна, чиито вкусови качества трябва да бъдат обогатявани с милиарди добавки, овкусители и консерванти, защо? Заради потребността да доставим на небцето си наслада и да омагьосаме рецепторите си с поредната заблуда. Не си даваме сметка, че именно храната изгражда телата ни, прави ни по-енергични и по-здрави, но коя храна?
Тази от големите вериги магазини едва ли носи заряда на грижливото отглеждане, труда и молитвите за плодородие на старателния фермер. Не, тя по-скоро е плод на напредналия човешки ум, за който качеството е за сметка на количеството. Основният двигател не е произвеждането на добри продукти, а създаването на повече такива, изискващи по-малко средства и осигуряващи голям пазар и още по-големи приходи.

С този текст преди няколко години стартира сайта Farmhoping, с идеята да предоставя чисти храни в подкрепа на малките производители от селата. Днес сайта вече е затворен.

Първият български онлайн фермерски пазар farmhopping прекратява дейността си. За това съобщава Росица Митова, един от създателите на платформата. farmhopping съществува от пролетта на 2014 година като онлайн платформа, която свързва потребителите с фермери - производители на храна. “В продължение на 5 години бяхме единственото място в интернет пространството, където можеш за секунди да поръчаш директно от производителите истинска, чиста храна, и да я получиш от фермата до дома си в рамките на 48 часа”, се посочва в съобщението на компанията. 

Надценихме размера на пазара и подценихме необходимите инвестиции


“Мотивирани от ентусиазъм, амбициозност и добри намерения подценихме средствата, необходими за развитието на един нов пазар и нужната инвестиция в развитието на такава логистична база. И макар че предизвикателствата не ни плашат, не можем да продължим без нужните ни средства, за да развиваме платформата, а инвестициите, които ни трябват, за да продължим напред, не се оправдават в малкия български пазар. Ако продавахме намалени стоки, а не истинска храна, може би щяхме да имаме по-голям успех. Надценихме размера на пазара и подценихме необходимите инвестиции в бизнес модел, който е изпреварил времето си”, посочват от farmhopping.



През периода на съществуване на farmhopping към платформата са се присъединили над 600 ферми и малки производители, над 6000 клиенти и са осъществени над 40000 поръчки в цялата страна. Преди няколко месеца  са събрани поръчки за над 10000 лева в рамките на един ден, отчитат собствениците на платформата. 

В края на съобщението си от farmhopping благодарят за сътрудничеството си на фермерите, клиентите и инвеститорите си, подкрепяли онлайн платформата през изминалите 5 години. 

Източник: АгроКлуб - Agroclub.bg  
Коментари 0

За да коментирате, е нужно да влезете