Меню

Н.Колев: Рекламите на български плодове и зеленчуци във веригите са параван на масовия внос (ВИДЕО)

22.11.2019 г.
39225
Големите търговски вериги напоследък не предпочитат българска стока. Въпреки масовите медийни кампании, въпреки рекламите, че стоката във веригите е българска, това е само един параван, зад който стои масовият внос. Това коментира пред Село Николай Колев, председател на Съюза на Дунавските овощари. По думите на Колев, който отглежда 200 дка ябълки и 100 дка круши в Русенско, българска стока има, и то достатъчно. Много от земеделските производители на плодове и зеленчуци са постигнали добра степен на опакованост на продукцията, логистика за доставки до търговската верига… Въпреки това веригите предпочитат по-лесния или наложения отвън начин - да не купуват българска продукция.

“Един пример - миналата година при свръхпроизводство на ябълки в ЕС, на наши производители, които имат дългосрочни договори с веригите,  в един момент им спират доставките и тонове стока на двама от големите ни производители беше изхвърлена, тъй като търговските вериги не са си изпълнили договорите и са спрели да купуват стока от тях”, посочи Колев.

“Всички стари страни-членки имат политика за продажба на местна продукция - местни пазари; затваряне на веригите в определени дни от седмица; продажба на определен продукт в рамките на определено разстояние, от където е произведено. В България подобно нещо няма, казва овощарят и допълва: Дори в съседна Румъния се прие закон, според който 50% от плодовете и зеленчуците трябва да са местно производство. И въпреки упреците, че ЕС им налага санкции, те си продават местната продукция. Минали години от Румъния се изкупуваше много българска продукция, в следствие на закона обаче това вече намалява. Редно е и ние да имаме държавна политика, за да защитим българския производител”.

София Белчева, © 2019 Агро Клуб - Selo.bg


 

    Димитричка Търпанова
    22.11.2019 г.
    39962
    Димитричка Търпанова: Трябват драстични мерки за защита на българските плодове и зеленчуци! (ВИДЕО)
    Трябва да се вземат много по-драстични мерки в новата Обща селскостопанска политика за защита на българските производители на плодове и зеленчуци, спрямо нерегламентирания внос от трети страни. Като цяло...
    Виж повече
    ябълки пазар на едро
    23.10.2019 г.
    118905
    Българският пазар на едро на ябълки е смазан от европейски внос
    Българският пазар на едро на ябълки е смазан от европейски внос от Полша, Италия и Франция. Ябълките на западно-европейските овощари сринаха цените на българското производство, като по търговиите на едро и...
    Виж повече
    ябълки
    26.09.2019 г.
    49555
    Живка Гроздева: Натискът от външни производители на плодове е огромен! (ИНТЕРВЮ)
    Производителите на плодове сме поставени в ситуация, в която не можем да реализираме продукцията си на собствения си пазар. Уравнението е просто: Всички разходи се увеличават, цената на пазара е същата, дори...
    Виж повече
    ябълки
    25.09.2019 г.
    49611
    Българските ябълки залежават в склада, докато ядем II и III качество италиански на висока цена
    С нищожни темпове върви търговията на български ябълки в разгара на беритбената кампания. Поставени под силния натиск на вносни плодове с ниска себестойност, българските производители на ябълки се сблъскват...
    Виж повече
    български пипер
    19.09.2019 г.
    25311
    Георги Василев: Вносът на пипер в България е 6 пъти по-голям от произведения у нас
    Вносът на пипер в България е между 4 и 6 пъти по-голям от произведения в страната, каза пред БНР Георги Василев, организационен секретар на Асоциация „Български пипер“. „Дотук я докарахме с много...
    Виж повече
    съчз на градинарите
    16.09.2019 г.
    2287
    Мариана Милтенова: Трябва по-балансиран модел за подпомагане на агросекторите! (ИНТЕРВЮ)
    Трябва да има базисно подпомагане на стопанство, съобразено с вида и културите, които то работи и по балансиран модел за подпомагане на подсекторите в селскостопанското производство. Това заяви в интервю за...
    Виж повече