ПОДКРЕПЯМ Selo.BG!
Selo.BG е алтернативна медия за развитие на селата. Подкрепете нашите каузи и дейност!
Големите търговски вериги напоследък не предпочитат българска стока. Въпреки масовите медийни кампании, въпреки рекламите, че стоката във веригите е българска, това е само един параван, зад който стои масовият внос. Това коментира пред Село Николай Колев, председател на Съюза на Дунавските овощари. По думите на Колев, който отглежда 200 дка ябълки и 100 дка круши в Русенско, българска стока има, и то достатъчно. Много от земеделските производители на плодове и зеленчуци са постигнали добра степен на опакованост на продукцията, логистика за доставки до търговската верига… Въпреки това веригите предпочитат по-лесния или наложения отвън начин - да не купуват българска продукция.“Един пример - миналата година при свръхпроизводство на ябълки в ЕС, на наши производители, които имат дългосрочни договори с веригите, в един момент им спират доставките и тонове стока на двама от големите ни производители беше изхвърлена, тъй като търговските вериги не са си изпълнили договорите и са спрели да купуват стока от тях”, посочи Колев.
“Всички стари страни-членки имат политика за продажба на местна продукция - местни пазари; затваряне на веригите в определени дни от седмица; продажба на определен продукт в рамките на определено разстояние, от където е произведено. В България подобно нещо няма, казва овощарят и допълва: Дори в съседна Румъния се прие закон, според който 50% от плодовете и зеленчуците трябва да са местно производство. И въпреки упреците, че ЕС им налага санкции, те си продават местната продукция. Минали години от Румъния се изкупуваше много българска продукция, в следствие на закона обаче това вече намалява. Редно е и ние да имаме държавна политика, за да защитим българския производител”.
София Белчева, © 2019 Агро Клуб - Selo.bg