ПОДКРЕПЯМ Selo.BG!
Selo.BG е алтернативна медия за развитие на селата. Подкрепете нашите каузи и дейност!
Евтини агро стоки, храни и напитки от немските дискаунт вериги Lidl и Aldi разводняват вече пазара и в САЩ. Стратегията им за глобално разпространение като гарант в пазара на храни, раздразни дългогодишните местни играчи, които се оказаха неподготвени за немската концепция - малък асортимент стоки, но всички на ниски цени."Нашата страна бива завладяна от германските ритейлъри и те промениха екосистемата значително", казва Джон Рос, президент и главен изпълнителен директор на IGA Inc., асоциация на около 600 американски хранителни магазини.
В отговор американските конкуренти също понижават цените на продукти като мляко и яйца и добавят такива, които често липсват в Aldi и Lidl, като свежи плодове и зеленчуци. Битката между тях идва в момент, в който търговците вече правят всичко възможно, за да задържат клиентите си, които все по-често се обръщат към интернет магазините.
Това не е първият път, в който европейските дискаунтър се опитва да отхапе парче от пазара в САЩ. Британският гигант Tesco PLC напусна САЩ през 2013 г. след 5 години на загуби.
Aldi и Lidl обаче изглежда са намерили точната рецепта. Първата верига отвори първия си магазин в САЩ през 1976 г. и за последното десетилетие удвоява броя на обектите си до общо 1 900 в 36 щата. Lidl, която навлезе преди само две години, се е прицелила към 100 магазина до края на следващата година.
В България чуждите търговски вериги - Lidl, Billa, Kaufland, Metro и др. са основната причина за хиляди фалити на малки и средни земеделски производители. Макар ежегодно търговските вериги да инвестират огромни средства в маркетингови и рекламни кампании, целящи обществена манипулация, че продават българска, а не вносна продукция, то все повече потребители се насочват към алтернативни доставчици на храни.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Грандиозен скандал: България е внесла близо 42 хил.тона ябълки само до юли 2019 г.
Георги Василев: Вносът на пипер в България е 6 пъти по-голям от произведения у нас
Италианска афера съсипва пазара на български ябълки (СНИМКИ)
Само за 4 месеца България е внесла 2 376 тона сухо мляко