Меню

Евтини агро стоки от немските вериги удариха пазара на храни дори в САЩ

18.10.2019 г.
117260
Евтини агро стоки, храни и напитки от немските дискаунт вериги Lidl и Aldi разводняват вече пазара и в САЩ. Стратегията им за глобално разпространение като гарант в пазара на храни, раздразни дългогодишните местни играчи, които се оказаха неподготвени за немската концепция - малък асортимент стоки, но всички на ниски цени.

"Нашата страна бива завладяна от германските ритейлъри и те промениха екосистемата значително", казва Джон Рос, президент и главен изпълнителен директор на IGA Inc., асоциация на около 600 американски хранителни магазини. 

В отговор американските конкуренти също понижават цените на продукти като мляко и яйца и добавят такива, които често липсват в Aldi и Lidl, като свежи плодове и зеленчуци. Битката между тях идва в момент, в който търговците вече правят всичко възможно, за да задържат клиентите си, които все по-често се обръщат към интернет магазините.

Това не е първият път, в който европейските дискаунтър се опитва да отхапе парче от пазара в САЩ. Британският гигант Tesco PLC напусна САЩ през 2013 г. след 5 години на загуби.

Aldi и Lidl обаче изглежда са намерили точната рецепта. Първата верига отвори първия си магазин в САЩ през 1976 г. и за последното десетилетие удвоява броя на обектите си до общо 1 900 в 36 щата. Lidl, която навлезе преди само две години, се е прицелила към 100 магазина до края на следващата година.

В България чуждите търговски вериги - Lidl, Billa, Kaufland, Metro и др. са основната причина за хиляди фалити на малки и средни земеделски производители. Макар ежегодно търговските вериги да инвестират огромни средства в маркетингови и рекламни кампании, целящи обществена манипулация, че продават българска, а не вносна продукция, то все повече потребители се насочват към алтернативни доставчици на храни.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Грандиозен скандал: България е внесла близо 42 хил.тона ябълки само до юли 2019 г.

Георги Василев: Вносът на пипер в България е 6 пъти по-голям от произведения у нас

Италианска афера съсипва пазара на български ябълки (СНИМКИ)

Само за 4 месеца България е внесла 2 376 тона сухо мляко

    ябълки
    26.09.2019 г.
    49726
    Живка Гроздева: Натискът от външни производители на плодове е огромен! (ИНТЕРВЮ)
    Производителите на плодове сме поставени в ситуация, в която не можем да реализираме продукцията си на собствения си пазар. Уравнението е просто: Всички разходи се увеличават, цената на пазара е същата, дори...
    Виж повече
    ябълки
    25.09.2019 г.
    49776
    Българските ябълки залежават в склада, докато ядем II и III качество италиански на висока цена
    С нищожни темпове върви търговията на български ябълки в разгара на беритбената кампания. Поставени под силния натиск на вносни плодове с ниска себестойност, българските производители на ябълки се сблъскват...
    Виж повече
    износ агро стоки
    24.07.2019 г.
    1658
    ЕС отчита силен ръст в експорта на агро стоки. България не е вътре
    Европейската комисия отчита силен ръст в износа на хранително-вкусовата промишленост на ЕС през първите 5 месеца на 2019 до рекордните 12.8 млрд. евро, или 13% над нивото от май 2018. Вносът също бележи...
    Виж повече